maandag 18 april 2016

Onze eerste NY ervaring




3 dagen in NewYork? Ja het kan!

Mocht je van plan zijn om een korte reis naar deze wereldstad te maken dan haal je hier misschien wat inspiratie uit. Nee, het is niet het ideale reisplan wat je zo over kan nemen, maar het geeft wel een indruk van hoeveel je in 3 dagen kan bekijken!

Maxim vroeg mij najaar 2013 of ik meeging, hij wilde graag voor de zaak naar New York.

Het zal misschien gek klinken, maar ik had toen nog nooit bedacht dat New York wel eens de moeite waard zou kunnen zijn. Nu de kans daar was vond ik het natuurlijk wel interessant, maar erg onder de indruk was ik nog steeds niet.

Maxim wilde dus een klant bezoeken en kon nog wat gesprekken regelen. We gingen in overleg en besloten om er, hou je vast, 4 dagen van te maken. Incl reistijden bleven er ongeveer 3 dagen over.

Dat leek ons wel genoeg. Parijs kan je ook in 1 dag bezoeken dus waarom zouden we langer dan 3 dagen in New York verblijven. We hebben eigen bedrijf en lang weg zijn zit niet echt in ons systeem.

En zo geschiede...

Hoe wij 3 dagen hebben doorgebracht in New York zal ik jullie vertellen.

Onze eerste blik op New York

Zondag:
- aankomst
- eten vlakbij Madison Square park
-slapen

We vertrokken op zondag middag en zouden dus ook aankomen op zondag middag. Alles ging prima!
Onze aankomst vonden we al indrukwekkend, we zeiden ; " het lijken wel Amerikaanse weken" ( Weet je wel die van de Lidl, de aankomst hal was zo mooi versierd met Amerikaanse vlaggen)
Bij aankomst in het hotel (Manhattan; Chelsea) was het inmiddels al avond. In de taxi naar Manhattan was het zwaar mistig, we zagen dus niets wat op een skyline leek en kwamen aan bij het hotel toen het al donker was. Jeetje, voor het eerst een jetlag en die hakte er wel in. We hadden ons goed ingelezen en wisten dat we wakker moesten blijven!
Dus snel weer de jas aan en een restaurantje zoeken. Met de ogen half dicht kwamen we uit bij Madison Square Park. Onze eerste ontmoeting met de prachtige stad, de Empire State Building stak mooi boven de mist uit met zijn paars verlichte toren. Geweldig!
Na het eten gingen we snel naar bed. Morgen stond een bezoek aan onze klant op de planning


Wall Street
Maandag:
-One world trade center
-Wallstreet
-Brooklyn- Dumbo
-Brooklyn Bridge
-Memorial
-Times Square

Maandag om 11 uur werden wij verwacht bij de klant. Hadden wij even niet verwacht dat we om 5 uur al wakker waren haha. (Nu weten wij wel beter) Om 7 uur liepen we dus ook al op straat, op zoek naar een ontbijtje en even later gingen we maar alvast naar Lower Manhattan.



Onze afspraak was in Brooklyn en we konden al bedenken dat we vanuit daar een goede verbinding hadden.
We bekeken het nieuwe World Trade Center wat toen nog in de maak was en liepen over Wallstreet richting de Brooklyn Bridge.
Poeh, wat kan je toch veel lopen in deze stad en net voor onze afspraak kakten we alweer een beetje in, het zal de jetlag wel zijn.
We pakten de taxi naar Brooklyn-Dumbo voor onze afspraak. ( Onze eerste ontmoeting met Brooklyn!!) Bovenstaande foto was het uitzicht vanaf het kantoor, wij waren op slag verliefd.



Na de afspraak hadden we daar nog een fijne lunch en zijn terug gelopen over de Brooklyn Bridge.
AMAZING!!!



We zijn nogmaals richting One world trade Center gelopen om The Memorial te bekijken. De bereikbaarheid was toen nog niet optimaal. Veel afzettingen en we kunnen ons herinneren dat we toen nog een ticket moesten kopen om er binnen te komen (dit gaat dus over de monumenten en niet over het museum want die was er toen nog niet). Op dit moment is het memorial openbaar en gratis te bezoeken.
Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel en 's avonds waren we weer wat bijgetankt om lopend naar Times Square te lopen.




Dinsdag:
-Grand Central
-Bryant Park
-Shoppen
-Central Park

Bryant Park
Deze ochtend had Maxim een sales afspraak en ging ik op eigen houtje wat rondlopen.
Grand Central bekeken en Bryant Park. Wat een heerlijke sfeer. Het was half November en alles prachtig versierd voor kerst! Ik heb toen ook nog wat leuke kerst aankopen gedaan en heerlijk rond gekeken.
Samen zijn we nog naar Central Park gelopen en uiteraard de Apple winkel bezocht.
'S avonds zijn we in Chelsea gebleven en hebben daar wat rondgelopen.

Woensdag: de laatste dag!!
-Battery Park
-China Town
-Soho
-Terug naar airport :(
Converse Store in Soho
Maxim had alweer een afspraak (jaja onze tijd werd zeker goed benut) en dit was in Soho.
Vooraf pakten we de metro naar Battery park om vanaf daar The Statue of Liberty te bekijken, ja echt de moeite waard!
Samen konden we dus nog even China Town bekijken en heb ik zelf Soho bezocht.
Hierna moesten we terug naar hotel in Chelsea en gingen we weer met de taxi terug naar het vliegveld.



Wij hebben in deze 3 dagen alles eruit gehaald wat er in zit.
Wetende dat ik niet echt een planning had gemaakt hebben we behoorlijk wat kunnen zien van de stad. Natuurlijk hebben we ook een hoop niet kunnen zien tijdens dit bezoek.
Maar 3 dagen de stad willen bekijken en ook nog eens 3 klanten bezoeken is wel een uitdaging!

Tussen dit bezoek en ons huidige verblijf zitten nog 5 andere bezoeken aan NY. Ja we hebben behoorlijk op en neer gereisd in een paar jaar. Ik heb dan ook veel van mijn lijstje kunnen afstrepen inmiddels. En ben ook echt verliefd geworden op New York.

Wellicht is het leuk als ik een keer iets schrijf over de bezienswaardigheden die bij mij in de top 10 staan?

Groetjes!




11 opmerkingen:

  1. Wow dit alles in korte tijd,ja ik zou het leuk vinden als je eens iets meer laat horen over de bezienswaardigheden, ik krijg ook de kriebels om eens te kijken in NY.
    Jullie nog geen last van heimwee dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jackie, nee nog geen last van heimwee! Ik zal t op mn lijstje zetten om aan te werken :)

      Verwijderen
  2. Wij hebben vele musea bezocht destijds en warenhuizen w.o. 1 die ik me speciaal herinner als relatief klein, met wonderschone etalages, binnen leken het allemaal kleine huiskamertjes in Manhattan op een hoek van een straat. Kan me de naam niet meer herinneren, helaas. Ook vele eekhoorns in Central Park gezien. Het was net voor de kerst. Vond New York erg indrukwekkend, maar vind Londen knusser.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gok dat je deze bedoelt: http://www.bergdorfgoodman.com

      Verwijderen
  3. Hoi net even heel het blog doorgelezen pffff.
    Nee hoor wat een mooi blog en wat een feestje dat jullie daar nu mogen wonen met jullie kappe hond!!
    Wij hebben ook een hond dus snap heeeel goed dat het heel spannend was om zon afstand af te leggen.
    Maar gelukkig alles goed gegaan.
    Wij zijn vorige zomer ook naar NY geweest was super gaaf.
    Wij hebben je blog gevonden door Cindy die wij ook altijd volgen met d'r Florida reizen.
    En ik las dat ze ook jullie kant op komt.
    Ik ga je blog zeker volgen have fun
    Groetjes Nicole moolenschot

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zin in haha! Leuk dat je hier ook meeleest!

      Verwijderen
    2. alles gelezen?? knap werk haha. Volgens mij heb ik jullie blog van NY gelezen op aanraden van Cindy ;)

      Verwijderen
  4. Leuk om te lezen Ingrid, was het alweer vergeten eigenlijk, maar wat hebben jullie veel gedaan inderdaad in 3 dagen, jee... En ik me maar druk maken hoe ik mijn komende 8 dagen ga vullen, of het niet te kort is haha. Nee dus! Je kan veel doen op 1 dag. Ben wel benieuwd naar je top 10.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Indrukwekkend wat jullie/jij in 3 dagen hebben gedaan en nu heel erg benieuwd naar je top 10! Wij hebben 5 dagen in augustus dus er kan nog wat bij in de planning :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk Mariska, je kan mij altijd om tips vragen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen